Разработчики представили новый трейлер игры Ведьмак 3 Дикая Охота – Кровь и Вино - 4PDA

Уникальный проект крошечного дома на базе трейлера

Каждого, кто оказывается внутри 13-метрового дома Вины Лустадо и знакомится с его владелицей, немало удивляют как минимум два обстоятельства. Во-первых, он был спроектирован и построен для постоянного проживания, и Вина не собирается переезжать отсюда. Во-вторых, гостеприимная хозяйка дома регулярно устраивает вечеринки для большой компании своих друзей и считает, что лучшего места для развлечений просто не существует.

Предлагаем вам отправиться на экскурсию по удивительному жилищу Вины Лустадо вместе с его владелицей.

Исходные данные

  • Владелица: Вина Лустадо, дизайнер;
  • местоположение: Оджай, Калифорния, США;
  • площадь: 13 кв. метров, 1 спальня, 1 ванная комната.

Вине, занимающейся проектированием жилой и коммерческой недвижимости в течение более чем 20 лет, довелось создать немало экстравагантных домов. Но ей самой всегда была ближе простота и непритязательность обстановки небольших гостевых бунгало и апартаментов площадью от 40 до 50 кв. метров.

В какой-то момент она узнала о существовании сообщества Tiny House Movement, объединяющем людей, которые занимаются постройкой домов площадью менее 20 кв. метров на платформах трейлеров.

Вина прослушала семинар Ди Уильямс, сотрудницы компании Tumbleweed, популяризующей малогабаритные жилища, и испытала желание приобщиться к идее умеренного существования, которое предполагает сокращение объёма используемых материалов и снижение финансовых затрат. Лустадо озадачилась проектом компактного дома, удовлетворяющего тем не менее все её потребности.

Вина потратила год жизни и около 40 тысяч долларов на конструирование и строительство дома, в который она смогла перебраться в начале 2014 года. Её новое пристанище находится в калифорнийском городке Оджай на участке земли в полгектара. Все затраты Лустадо разделила со своим возлюбленным, который имеет стабильный доход с аренды собственного дома.

Вина возвела строение на базе трейлера, а не на бетонном фундаменте, и таким образом избежала проблем с местными властями, запрещающими проектирование капитальных домов площадью менее 55 кв. метров. Колёса же являются атрибутом передвижного, временного жилища, и позволяют не придерживаться строгих законодательных норм. При этом Лустадо тщательно соблюдает все правила строительной безопасности.

Главным требованием, предъявляемым к будущему дому, была автономность. Источником электроэнергии служат четыре батареи, питающиеся от 3 солнечных панелей. 30-литровый баллон с пропаном обеспечивает работу камина, плиты и водонагревательного котла. Платить приходится только за воду, которая поступает в дом по садовому шлангу.

Терраса имеет такой же размер, какого обычно бывают гостиные или столовые в домах. Столбы изготовлены из поваленных деревьев, найденных на территории владения Вины. Для настила были использованы доски из другого старого особняка, поэтому паре не пришлось приобретать ничего, кроме крепёжных изделий.

Снаружи дом облицован кедровыми панелями. Французские двери, купленные по случаю в магазине подержанных материалов, были собственноручно восстановлены и покрашены Виной. Правда, на это ушло несколько месяцев.

Дорожка соединяет дом с небольшой хижиной в лесу, в которой находится туалет, подключенный к системе септической канализации. В ночное время Вина пользуется компостным биотуалетом, замаскированным под скамью в ванной комнате, так как местные законы не позволяют устанавливать полноразмерные приспособления этого типа.

Внутреннее убранство состоит из встроенного стола, антресолей и дивана. Знакомый плотник изготовил всю мебель, облицовочные и напольные сип панели из древесины, сертифицированной Лесным попечительским советом США.

Возлюбленный Вины ухаживает за деревьями на прилегающей территории. Он приложил немало собственных усилий к строительству дома.

Лустадо поставила перед собой цель привлечь к участию в проекте общественность. Местные художники и мастера изготовили для неё окна с матовыми стёклами, текстиль и подушки.

Под сиденьем дивана находится отсек для хранения вещей. Кстати, этот мягкий обтянутый льняной материей матрас с пеньковым наполнителем можно переносить на антресоли над столом, и тогда он служит гостевой кроватью. Небольшой шкафчик на колёсах передвигается к дивану и превращается в обеденный стол.

Вине очень хотелось иметь камин, и она нашла самый маленький из всех возможных. Он обошёлся хозяйке в 3 тысячи долларов, но наличие дымохода с двойными стенками и возможность прекращать работу горелки дистанционно, не вылезая из постели, превращают этот прибор в поистине роскошное приобретение.

Высокие деревья вокруг дома частично затеняют солнечные панели, поэтому Вине приходится очень экономно расходовать электричество. Она не пользуется феном, тостером и другими приборами с нагревательными элементами, боясь вывести из строя предохранители. Деревья вырубать никто не собирается, а вот установить дополнительные панели на большей высоте Лустадо намерена в ближайшее время.

Поверхности массивной столешницы из IKEA вполне достаточно для приготовления пищи. Справа от раковины находится кладовая, в которой спрятана корзина для белья. Под столом установлен небольшой холодильник без морозильной камеры, так как Вина сочла, что она займёт слишком много места. Высокие шкафы с трафаретным рисунком вмещают весь гардероб Лустадо и её бойфренда.

Читайте также:  Клапан сброса избыточного давления в трубопроводах виды, правила выбора и установки

Горизонтально вытянутое окно над плитой служит источником света и живописного вида на кухне. Две газовые горелки изначально предназначены для использования в кемперах. В шкафу установлена дополнительная индукционная панель. Водонагревательный бачок размером с хлебную корзину располагается под столешницей.

На антресоли можно взобраться по лестнице.

Наличие стеклянной крыши Вина даже не обсуждала. Она всегда хотела спать под звёздами, и готова была заплатить за свою мечту любые деньги. В итоге конструкция обошлась в 1 тысячу долларов. Окно легко открывается и может служить экстренным выходом при пожаре.

Вина утверждает, что может принимать душ так долго, как того пожелает. Ей совершенно не приходится задумываться о расходе горячей воды.

В расположенном неподалёку городке Вентура Лустадо арендует маленький склад для хранения своих рабочих принадлежностей. Оборудование и одежда для путешествий, езды на велосипедах и походов в горы находится в фургоне трейлера, принадлежащего возлюбленному Вины. Она же регулярно наводит порядок в своих владениях и дважды обдумывает решение о приобретении чего бы то ни было.

Здесь Вине комфортнее, чем в любом другом месте. Неординарная женщина повторяет, что не собирается покидать свой дом, а если надумает переезжать, её жилище переедет вместе с ней.

Ага, и если не надумает, а будет вынуждена быстро собрать все вещи и коммуникации в экстренных случаях, сесть на колёса и уехать куда подальше. Голь на выдумку хитра, так сказать. А вообще, молодец, женщина, нашла лазейки в современных законах. В остальном же все стильненько, аккуратно, дёшево и сердито.

Удивительная женщина! Удивительный дом! Когда начинаешь читать статью, то дом кажется просто симпатичным маленьким прибежищем для временного ночлега. Но когда читаешь дальше, и видишь фото дома изнутри, то убеждаешься в том, что это полноценное место для жизни. Обстановка очень уютная, гостеприимная. Подходит для работы и спокойного отдыха. При этом дизайнер очень бережно относится к окружающей среде. Одним словом: респект!

Маленький, уютный и скромный домик, сделанный с минимумом вложений. Просто потрясающе! Внутри довольно красивая обстановка, хоть и понятно, насколько он крошечный и как мало остается свободного пространства. Особую прелесть обстановке придает натуральное дерево, служащее декором. Самый большой плюс – за кровать – очень мило и романтично. Как здорово, наверное, в ней спать, слушая перестук дождя…

Смотри видео о сайте

Приветствуем вас на нашем сайте Красивые дома. здесь вас ждет собрание ярких и неординарных интерьеров загородных домов и примеров ландшафтного дизайна.

TrailerWIN

Is the TruckScience Axle Weight Calculator an alternative to TrailerWIN?

We’re often asked if our Axle Weight Calculator is an alternative to TrailerWIN. Here we address some of the similarities and differences between the 2 programs, as we understand them. How TruckScience and TrailerWIN are similar As with TrailerWIN, one can use TruckScience Axle Weight Calculator to calculate truck axle weight distribution, bridge formula, optimal payload,…

How To: Design a Curtainsider trailer on a truck tractor using TruckScience Axle Weight Calculator

Login To follow this guide step by step, please login to the Axle Weight Calculator. Please remember to use Internet Explorer, as the app is temporarily unavailable in Chrome, Firefox and Microsoft Edge browsers. Open a vehicle The first thing you need to do is open a vehicle for which to build the trailer. Use…

How To: Design a truck with a refrigerated body using TruckScience Axle Weight Calculator

Login To follow this guide step by step, please login to the Axle Weight Calculator. Please remember to use Internet Explorer or Firefox as the app is temporarily unavailable in Chrome and Microsoft Edge browsers. Open a vehicle The first thing you need to do is open a vehicle on which to build the body. …

TruckScience truck design software: More equipment, More legislation, More user-friendly…

With the latest release of our Axle Weight Calculator coming out this month, you will be able to do more with your truck weight distribution calculations, and to do it more easily. More equipment While you could already add a body (box, curtainsider, tipper, etc), bullbar, crane, crew cab, fairing, fifth wheel, fridge, fuel tank, headboard, hitch,…

Updates to TruckScience Axle Weight Calculator today

The latest version of our Axle Weight Calculator is being released today. Here’s a quick overview of the changes you can expect to see. Weight field labels We’ve changed the labels on the Weights fields to make them more intuitive to users worldwide. Mass has been renamed to Weight, Tare to Curb Weight, Permissible Mass to Legislative Limit,…

Читайте также:  Хонор упал в воду что делать, как спасти телефон в домашних условиях
If your vehicle is not in the list

If you’ve narrowed down your choice of vehicle, by selecting… Vehicle Type (Rigid) Axle Layout (6×4) Vehicle Make (Mercedes-Benz) and Vehicle Range (Actros) At which point, you’re presented with a list of trucks which match your criteria… But the vehicle you wish to do a weight distribution calculation for is not in the list. You have 3…

Case Study: How Body Builders in Canada are using TruckScience

SchellVac Equipment Inc., based in Winnipeg in Canada, specializes in vacuum truck fabrication for wastewater management, hydro excavation and dangerous goods transportation. We recently caught up with Alex Scheller, President of SchellVac, to hear why he uses TruckScience’s Axle Weight Calculator for truck body design. Before TruckScience: Delays Before SchellVac adopted TruckScience in their design process, they requested…

Using TruckScience Axle Weight Calculator for calculating Axle Weight Distribution

TruckScience Axle Weight Calculator is a user-friendly application which allows you to design trucks with body, taillift, fridge, etc. and calculate axle weights, maximum payload and turning radius as you go. A few simple steps to open a vehicle 1. Choose vehicle type from Rigid, Tractor and Complete Vehicle 2. Choose axle layout 3. Choose from a selection of vehicle…

Improvements to Axle Weight Calculator: Override Rear Overhang, Draw Cab Tilt, Add Additional Notes

We are constantly receiving feedback from our users and using it to improve TruckScience. Today’s software update release of Axle Weight Calculator means that you can now Override the default value for Rear Overhang, view the Cab Tilt Arc and add Additional Notes to your reports. Override Rear Overhang New software feature-Override Rear Overhang Users with…

Is the TruckScience Axle Weight Calculator an alternative to TrailerWIN?

We’re often asked if our Axle Weight Calculator is an alternative to TrailerWIN. Here we address some of the similarities and differences between the 2 programs, as we understand them.

How TruckScience and TrailerWIN are similar

As with TrailerWIN, one can use TruckScience Axle Weight Calculator to calculate truck axle weight distribution, bridge formula, optimal payload, multiple point loads, diminishing load curve, turning circle and cab tilt arc.

Axle weight distribution / Axle load calculator

In addition to limits imposed by manufacturer’s ratings, and in the interests of protecting roads and road users, most jurisdictions impose limits on individual truck axles (Gross Axle Weight Rating), as well as Gross Combined Weight Rating, Gross Vehicle Weight Rating, etc.

Use pre-loaded vehicle specifications, or create a vehicle from templates within the program, to calculate distribution of weight – including curb or kerb weight, weight of body & ancilliary equipment (crane, fridge, taillift, etc.) and payload – over the axles of the truck and/or trailers.

Designs are checked against axle weight limits

Designs are automatically checked against legislative limits which are pre-set in the program. The legislative checks that are carried out are concerned with areas including weight distribution, overhangs, corner distance and turning circle.

Designs are checked against chosen legislation

Bridge formula (or Federal Bridge Gross Weight Formula)

Bridge formula is necessary to prevent heavy vehicles from damaging roads and bridges. A truck with a shorter wheelbase can cause more wear and tear on bridges because its weight is concentrated in a smaller area and therefore can cause more stress on bridge members.

Bridge formula does not reduce axle load allowances, rather Gross Vehicle Weights (GVW), which can affect load distribution and actual axle weights. Designs are checked against Bridge Formula legislation where applicable.

Bridge Formula applied to calculations where applicable

Optimal payload

Optimise the dimensions of the truck body or trailer and calculate the optimal maximum payload carryable.

Optimal payload for the design is calculated on the fly

Multiple point loads

Graphically plan a multiple point load, for example when carrying a palletised load or steel coils, etc. Move load items forward or backward to correct overloading of a particular axle.

Читайте также:  УАЗ опубликовал информацию о «Русском Прадо»

Multiple point load

Deloading Curve or Diminishing load curve

The Diminishing Load Curve demonstrates how the weight distribution over the axles changes as a load is offloaded from the rear of the truck or trailer. In some cases, a truck that started its journey in a legal state becomes overloaded on the front axle if part of the load is offloaded from the rear of the truck.

Diminishing load curve

Turning Circle / Turning Radius

The turning circle or turning radius of a truck denotes the smallest circular turn that the vehicle is capable of making. This calculated circle is compared to the largest turning circle allowable by the relevant jurisdiction’s legislation. Customers with space restrictions in their parking areas are also interested in these figures.

Truck turning Circle

Cab tilt arc

Use this measurement to ensure that there is sufficient clearance between the cab and the fridge unit when the cab is tilted.

Available Configurations

The following are the truck and trailer types which are supported by both programs:

  • dual-axle / 4×2 / 4×4
  • standard triple-axle / six-wheeler / 6×2 / 6×4 / 6×6
  • standard four-axle / eight-wheeler / 8×4 twin steer
  • eight-wheeler with triple bogie / 8×4 single steer
  • five-axle (ten-wheeler) truck

Available axle layouts

TruckScience and TrailerWIN allow you to configure truck and trailer combinations with 1 or 2 trailers

  • drawbar trailers with 2, 3, 4 (2+2 or 1+3) or 5 axles
  • pup (single-axle or centre-axle) trailers, with single axle, dual-axle or triple-axle bogie
  • semitrailers with 1 – 4 axles
  • 1, 2 or 3 axle interlink trailer (for B-double combination)

Database

Both programs include a database of vehicles & standard equipment, as well as legislations to be applied to the calculations.

Database of vehicle specifications

How TruckScience Axle Weight Calculator and TrailerWIN are different

Users

Our user feedback suggests that TruckScience Axle Weight Calculator is very usable by non-engineers, while TrailerWIN is more suitable for engineers.

Technology Platform

TrailerWIN is a desktop application, whereas TruckScience Axle Weight Calculator is available online.

Data Addition

TrailerWIN provides comprehensive data updates on a regular basis, whereas TruckScience Axle Weight Calculator adds vehicle, trailer, body and equipment data on request, and they become available to the user immediately thereafter.

There is no upfront cost associated with TruckScience Axle Weight Calculator. The annual cost of TruckScience Axle Weight Calculator is €432.

Advanced Features

TrailerWIN has some advanced features that are not available in TruckScience Axle Weight Calculator, such as Stability calculations and Load Curve.

– Stability Calculations

Stability calculations are provided by CraneWIN, an add-on to TrailerWIN, at additional cost. This program calculates the static stability of vehicles with extended vehicle cranes.

– Load Curve

TrailerWIN’s Load Curve calculates the maximum payload achievable with the COG (center of gravity) at various points along the deck.

– Turning Calculations

TrailerWIN caters for complicated turning calculations with an additional add-on, CornerWIN. This add-on is available at an additional cost.

Export File Types

TruckScience calculations can be shared as TruckScience (.tsc) files or exported to PDF for sharing with non-users of the program.

TrailerWIN calculations are additionally save-able in DXF format, for use in CAD programs such as AutoCAD, as well as .BMP bitmap graphics image file format and .TXT text files.

Language Support

TrailerWIN is currently available in many European languages, while TruckScience Axle Weight Calculator is currently available in English only.

Have we missed anything?

As with most things, there is no perfect solution, but a best solution for you. We provide this guide with the best intentions, in order to inform your decision when choosing an axle load calculator. Please TruckScience get in touch if you have anything further to add to this discussion, for the benefit of anyone who may be evaluating TruckScience Axle Weight Calculator and TrailerWIN for use in their organisation.

Try TruckScience for yourself

If you’d like to use TruckScience Axle Weight Calculator, please sign up for a trial on the right of this page and we will send you login details immediately. Alternatively, email us or call +353 98 39130 to request a callback.

Ссылка на основную публикацию
Adblock detector